Ramowy rozkład dnia

RAMOWY ROZKŁAD DNIA

w Przedszkolu Publicznym Nr 37 „NA GÓRCE”

w Szczecinie

w roku szkolnym 2023/2024

Podstawa programowa wychowania przedszkolnego realizowana jest w godzinach  9:00 – 14:00

6:00 – 8:00

Schodzenie się dzieci. Zajęcia opiekuńcze. Kontakty indywidualne, zabawy integrujące grupę, zabawy samodzielne  – stwarzanie sytuacji zabawowych służących realizacji pomysłów dzieci. Praca indywidualna o charakterze wyrównawczym, stymulacyjnym i obserwacyjnym. Pomoc psychologiczno-pedagogiczna.

8:00 – 8:30

Poranne zabawy ruchowe, zabawy rytmiczne, ćwiczenia poranne w formie zabawowej lub zadaniowej. Przygotowanie do śniadania – czynności porządkowe, czynności higieniczne i samoobsługowe w łazience.

8:30 – 9:00

Śniadanie – realizacja założeń programowych z zakresu kształtowania samodzielności, nawyków higienicznych i kulturalnych podczas spożywania posiłku oraz w zakresie dbałości o zdrowie. Mycie zębów.

9:00 – 10:00

Zajęcia dydaktyczne organizowane przez nauczyciela, realizowanie zadań edukacyjnych z całą grupą w oparciu o podstawę programową, zgodnie z przyjętą tematyką planów miesięcznych. Zajęcia i zabawy z językiem angielskim. Zabawy twórcze, ruchowe, stymulujące rozwój dzieci.

10:00 – 10:20

Śniadanie II czynności porządkowe, czynności higieniczne i samoobsługowe w łazience, spożywanie posiłku.

10:20 – 11:15

Czynności samoobsługowe w szatni (nauka ubierania się, zapinania guzików suwaków, ubierania butów). Pobyt na świeżym powietrzu – spacery, wycieczki, zabawy samodzielne w ogrodzie przy niewielkim udziale nauczyciela, zajęcia ruchowe, zabawy tropiące, zabawy badawcze, obserwacja środowisk przyrodniczych i społecznych w najbliższym otoczeniu przedszkola.

11:15 – 11:30

Czynności samoobsługowe, opiekuńcze w szatni, czynności higieniczne w łazience przygotowanie do obiadu.

11:30 – 12:00

Obiad – I danie – celebrowanie posiłku, realizacja założeń programowych w zakresie prawidłowego posługiwania się łyżką. Kulturalne zachowanie się przy stole, dbałość o zdrowie. Pełnienie dyżurów.

12:00 – 13:45

Relaks – (odpoczynek dzieci – leżakowanie – grupy młodsze), słuchanie i czytanie bajek, słuchanie muzyki relaksacyjnej, wyciszenie i ochrona systemu nerwowego.

Zabawy oparte na inicjatywie i samodzielności dzieci, zabawy  w wybranych kącikach zabaw, zabawy tematyczne, teatralne, taneczne, konstrukcyjne przy niewielkim udziale  nauczyciela. Pomoc psychologiczno – pedagogiczna.

13:45 – 14:00

Przygotowanie do obiadu – czynności porządkowe w sali, czynności higieniczne i samoobsługowe w łazience.

14:00 – 14:30

Obiad – II danie spożywanie posiłku, kształtowanie umiejętności prawidłowego posługiwania się widelcem i nożem. Kulturalne zachowanie się przy stole, dbanie o zdrowie. Pełnienie dyżurów.

14:30 – 17:00

Zabawy samodzielne dzieci przy niewielkim udziale nauczyciela, zabawy rytmiczne, zabawy ze śpiewem. Praca indywidualna z dziećmi, pomoc psychologiczno-pedagogiczna. Zabawy przygotowujące do nabywania umiejętności szkolnych. Zabawy w ogrodzie przedszkolnym. Rozchodzenie się dzieci.