w Przedszkolu Publicznym Nr 37 „NA GÓRCE”
w Szczecinie
w roku szkolnym 2023/2024
Podstawa programowa wychowania przedszkolnego realizowana jest w godzinach 9:00 – 14:00
6:00 – 8:00
Schodzenie się dzieci. Zajęcia opiekuńcze. Kontakty indywidualne, zabawy integrujące grupę, zabawy samodzielne – stwarzanie sytuacji zabawowych służących realizacji pomysłów dzieci. Praca indywidualna o charakterze wyrównawczym, stymulacyjnym i obserwacyjnym. Pomoc psychologiczno-pedagogiczna.
8:00 – 8:30
Poranne zabawy ruchowe, zabawy rytmiczne, ćwiczenia poranne w formie zabawowej lub zadaniowej. Przygotowanie do śniadania – czynności porządkowe, czynności higieniczne i samoobsługowe w łazience.
8:30 – 9:00
Śniadanie – realizacja założeń programowych z zakresu kształtowania samodzielności, nawyków higienicznych i kulturalnych podczas spożywania posiłku oraz w zakresie dbałości o zdrowie. Mycie zębów.
9:00 – 10:00
Zajęcia dydaktyczne organizowane przez nauczyciela, realizowanie zadań edukacyjnych z całą grupą w oparciu o podstawę programową, zgodnie z przyjętą tematyką planów miesięcznych. Zajęcia i zabawy z językiem angielskim. Zabawy twórcze, ruchowe, stymulujące rozwój dzieci.
10:00 – 10:20
Śniadanie II – czynności porządkowe, czynności higieniczne i samoobsługowe w łazience, spożywanie posiłku.
10:20 – 11:15
Czynności samoobsługowe w szatni (nauka ubierania się, zapinania guzików suwaków, ubierania butów). Pobyt na świeżym powietrzu – spacery, wycieczki, zabawy samodzielne w ogrodzie przy niewielkim udziale nauczyciela, zajęcia ruchowe, zabawy tropiące, zabawy badawcze, obserwacja środowisk przyrodniczych i społecznych w najbliższym otoczeniu przedszkola.
11:15 – 11:30
Czynności samoobsługowe, opiekuńcze w szatni, czynności higieniczne w łazience przygotowanie do obiadu.
11:30 – 12:00
Obiad – I danie – celebrowanie posiłku, realizacja założeń programowych w zakresie prawidłowego posługiwania się łyżką. Kulturalne zachowanie się przy stole, dbałość o zdrowie. Pełnienie dyżurów.
12:00 – 13:45
Relaks – (odpoczynek dzieci – leżakowanie – grupy młodsze), słuchanie i czytanie bajek, słuchanie muzyki relaksacyjnej, wyciszenie i ochrona systemu nerwowego.
Zabawy oparte na inicjatywie i samodzielności dzieci, zabawy w wybranych kącikach zabaw, zabawy tematyczne, teatralne, taneczne, konstrukcyjne przy niewielkim udziale nauczyciela. Pomoc psychologiczno – pedagogiczna.
13:45 – 14:00
Przygotowanie do obiadu – czynności porządkowe w sali, czynności higieniczne i samoobsługowe w łazience.
14:00 – 14:30
Obiad – II danie – spożywanie posiłku, kształtowanie umiejętności prawidłowego posługiwania się widelcem i nożem. Kulturalne zachowanie się przy stole, dbanie o zdrowie. Pełnienie dyżurów.
14:30 – 17:00
Zabawy samodzielne dzieci przy niewielkim udziale nauczyciela, zabawy rytmiczne, zabawy ze śpiewem. Praca indywidualna z dziećmi, pomoc psychologiczno-pedagogiczna. Zabawy przygotowujące do nabywania umiejętności szkolnych. Zabawy w ogrodzie przedszkolnym. Rozchodzenie się dzieci.