TYDZIEŃ KREATYWNY w grupie „Jeżyków”

Tydzień zaczęliśmy od podstaw kodowania, gdzie uczyliśmy się logicznego myślenia opracowując strategię sterowania ludzikiem. Dzieci najpierw pracowały na papierowej planszy a następnie sprawdzały na tablecie przy pomocy aplikacji „Programowanie dla dzieci” czy ich strategia się sprawdza i ludzik udał się na wyznaczone pole. Każdy chciał spróbować i po początkowych trudnościach dzieci dobrze radziły sobie z kodowaniem.

3

Następnie odbyły się ciekawe zajęcia plastyczne z zakresu sensoplastyki. Z otrzymanych farb i woreczków dzieci wyczarowały piękne prace. Każde dziecko rozprowadzało palcami farby w woreczku, mieszało kolory, aż powstały fantazyjne wzory.

W tym tygodniu bawiliśmy się również w teatr. W małych grupkach dzieci ustalały pomiędzy sobą role, wybierały sobie postać, którą zagrają i przygotowywały dla widowni krótkie bajeczki, które same wymyślały. Miały do dyspozycji scenę do pacynek i wiele postaci z „Atelier. Baśnie i legendy”. Wszyscy aktorzy bardzo wczuwali się w swoje role i zostawali nagradzani brawami przez publiczność. Dzieciom bardzo podobała się zabawa w teatr i miały mnóstwo pomysłów na następne wystąpienia.

6

Dzień sportowy rozpoczął się od zabaw rozwijających współpracę w parach i koordynację. Różnie to wychodziło, ale wszyscy mieli uśmiechnięte buzie. Następnie dzieci udały się na spacer do parku i na siłowni pod chmurką próbowały wykonywać różne ćwiczenia. Wróciły zmęczone, ale zadowolone.

0

 

9

Muzyczny dzień zaczęliśmy od zatańczenia makareny. Potem dzieci tańczyły do muzyki dziecięcej. Następnie przechodząc do poważniejszych utworów dzieci w skupieniu wysłuchały fragmentu utworu Carla Orffa „Carmina Burana Tanz”, następnie zaś miały opisać z czym kojarzy im się ta muzyka. Pojawiały się interesujące skojarzenia takie jak: „tańczące słonie”, „marsz żołnierzy”, „żyrafy w cyrku”, „bal u księżniczki”. Potem dzieci tańczyły z chustami reagując na rytm i nastrój muzyki. Muzyczny dzień zakończyliśmy śpiewając piosenki znane dzieciom.

4