Przedszkole Publiczne Nr 37 w Szczecinie

Programy nauczania

Zestaw programów dydaktycznych realizowanych

w Przedszkolu Publicznym Nr 37 w Szczecinie

  1. Podstawa Programowa Wychowania Przedszkolnego dla przedszkoli, oddziałów przedszkolnych w szkołach podstawowych oraz innych form wychowania przedszkolnego –

           Rozporządzenie Ministra Edukacji Narodowej z dnia 14 lutego 2017 r. (Dz.U. z 2017r., poz.356)

  1. „Nasze Przedszkole” – Małgorzata Kwaśniewska, Wiesława Żaba – Żabińska (program zgodny z nową Podstawą Programową)
  2. „Dziecięca matematyka” – Edyta Gruszczyk – Kolczyńska, Ewa Zielińska – Nr dopuszczenia: DKW – 4013- 5/01
  3. Czyste powietrze wokół nas” – program przedszkolnej edukacji antynikotynowej realizowany przy akceptacji:
    • Biura Rzecznika Praw Obywatelskich;
    • Głównego Inspektoratu Sanitarnego;
    • Instytutu Matki i Dziecka;
    • Ministerstwa Edukacji Narodowej;
  4. „Koncepcja Przedszkola” Opracowana na okres od 1 września 2017r. do 31 sierpnia 2020r.
  5. „Program Wychowawczy Przedszkola” – znowelizowany przez Radę Pedagogiczną i przyjęty do realizacji w lutym 2008r.;
  6. „Program Profilaktyki” zatwierdzony i przyjęty do realizacji
    przez  Radę Pedagogiczną w lutym 2008r.
  7. „Dzielny Przedszkolak- program adaptacyjny”- program autorski mgr Danuty Ryczańczyk
  8. Przedszkolny Program Zdrowia Jamy Ustnej i Zapobiegania Próchnicy pod hasłem „Zdrowe zęby mamy – marchewkę zjadamy”
  9. Program „Dzieciństwo bez próchnicy” realizowany w ramach projektu „Edukacja, promocja i profilaktyk w kierunku zdrowia jamy ustnej skierowana do małych dzieci, ich rodziców, opiekunów i wychowawców”
  10. Miejski program pracy z wychowankiem przedszkola „Ogrody Wyobraźni”. Obszar: Ogrody Zdrowia. Tytuł: „Gimnastyka dla Smyka”- program autorski mgr Alicji Wanat

Przykładowe ćwiczenia dla dzieci Stopy płaskie”

Zalecenia:

  • pozycja zalecana przy płaskostopiu: w staniu unoszenie przyśrodkowych części stóp i obciążenie zewnętrznych;
  • prawidłowe obuwie: właściwy rozmiar, sztywny zapiętek;
  • chodzenie bez butów po trawie, piasku;
  • chodzenie na zewnętrznych krawędziach stóp z podkurczonymi palcami;
  • wykonywanie ruchów stopami (unoszenie, zwijanie, przekładanie drobnych przedmiotów np. chusteczki, gazety, ręcznika itp.);
  • pływanie.

Przeciwwskazania:

  • skoki na twardym podłożu;
  • ćwiczenia w dużym rozkroku;
  • długotrwałe stanie w jednym miejscu;
  • dźwiganie ciężarów.

Ćwiczenia:

  1. Siad na krześle, ręce na krawędziach krzesła, plecy proste, ruch – unieść jak najwyżej pięty w górę i wolnymi kroczkami spacerować do przodu do momentu, aż stopy prawie płasko dotkną podłogi. Następnie cofać je do tyłu.
  2. Siad, kolana rozchylone na zewnątrz- przekładanie gąbki podeszwową stroną stóp, stopą do stopy.
  3. Leżenie tyłem, ruch – unoszenie nóg do góry i odwracanie stopy w taki sposób, by można było zobaczyć jej podeszwę lusterko.
  4. Siad ugięty, obejmowanie podeszwową strona stóp różnej wielkości piłek, obracanie piłeczek stopami.
  5. Siad ugięty, trzymanie kredki stopą, rysowanie po rozłożonym papierze.